“Vatan Hasretine” Dayanamayıp Türkiye’ye Dönen Besteci Cenk Taşkan, “Ben Türk’üm” Diyor

Herkes onu besteci Cenk Taşkan olarak tanıyor. Ama asıl adı Majak Toşikyan. 16 yıl Kanada’da kaldıktan sonra “vatan hasretine” dayanamayıp Türkiye’ye dönen Taşkan, “Ben Türk’üm” diyor

BENİ Benimle Bırak Giderken”, sanırım tırnak içindeki bu cümleyi yazarken bile mırıldanmaya başladınız şarkıyı. Bu ve nice duygusal parçanın bestecisi, Nükhet Duru ve Mehmet Teoman’ın 30 yıllık can dostu Cenk Taşkan’ın asıl adı “Majak Toşikyan...” “50 kere söylerim: Türk’üm... Türk’üm... Türk’üm... Ama karşımdakinin de beni böyle görmesi gerek” diyen Taşkan’a “16 yıl yaşadığınız Kanada’dan neden döndünüz?” sorusunu sorduğumda cevabı şu oluyor: “Vatan hasretine dayanamadım...” .

Ülkeme hizmet etmek için
İki yıl önce Nükhet Duru ile birlikte Türk-Ermeni dostluğunu ifade eden “Sevgiyle Elele” konserini düzenlediniz. Böyle bir organizasyon nereden aklınıza esmişti?
Konserin adı “Sevgiyle Elele.” Elele olan biziz. Kısaca bu ülkede yaşayan insanlar. Yeniden bu tür bir konser gerçekleştirmek istiyorum. Hatta birtakım atılımlarımız da var. Bu konseri, öğrenim gördüğüm Feriköy Ermeni Okulu için yapmıştım. Ama aslında Türkiye için düzenlenen bir organizasyondu. O dönem AB’ye üyelik süreci içindeydik. Ülkemize bu yolda destek olmak istedim. Bu konserle çok iyi bir kaynaşma oldu.

Ülkemizde hem Türkçe, hem Ermenice bestesi olan tek Türk benim.
Size “Türk müsünüz?” sorusunu yöneltsem kızar mısınız?

Yok canım niye kızayım? “Türk müsünüz?” sorusunun iki yönü var. Anayasa’nın 66’ncı maddesine göre Türk vatandaşıyım. Aynı zamanda benim Türk olmam size de bağlı. Karşımdaki kişinin de beni Türk olarak kabul etmesi gerek. İçtenlikle söylüyorum: Ben bir Türk’üm... Türk’üm... Türk’üm... 50 kez de söylerim. Ben, şerefimle Denizli’de 24 ay askerlik yaptım.

1981’de Kanada’ya yerleştiniz. 1997’de Türkiye’ye döndünüz niye?
Hasret... Vatan hasreti. Bence dünyanın en şanslı insanı, doğduğu topraklarda ölebilen insandır. Bu hasrete dayanamadım ve eşimle Türkiye’ye döndük.
Yeni projeleriniz var mı?

“İşleyen demir ışıldar” sözünü severim. Mehmet Teoman ile gerçekten düzeyli bir genç yetiştiriyoruz. Petro. Rum asıllı bir Türk. 10 bestemin bulunduğu albümü, çok yakında çıkacak. “Casablanca” ve “Kamelyalı Kadın” müzikallerinin müziklerini de ben yaptım


09 Feb 2007
Tercüman
Eraren

Hiç yorum yok: